Købsbetingelser

Åbent køb
Vi tilbyder åbent køb i 30 dage fra købstidspunktet. For at et produkt kan returneres via Åbent Køb, skal produktet returneres i ny stand, og i tilfælde af at der er original emballage, skal det medtages ved returnering og være i samme stand som købstidspunktet. Kunden skal kunne fremvise et gyldigt købsbevis i form af en kvittering eller en kopi af kvitteringen. 
For at returnere et produkt kan man besøge butikken. Hvis produktet er købt via e-handel, kan du også sende produktet til os til returnering.
Skræddersyede eller specielle ordrer, hvor produktet fremstilles / ændres specifikt til en kunde, gælder ikke for et åbent køb.
NB! Normalt går der ca. 2 uger, fra du sender din retur til os, før du modtager nogen refusion. I undtagelsestilfælde kan det tage op til 30 dage for en refusion, hvilket er den maksimale tid ved lov. Du er velkommen til at kontakte os, inden du returnerer varerne, vi kan derefter reducere håndteringstiden, så du er tilfreds. Vi foretager ingen udskiftninger.

Klik på "Kontakt os" og send din anmodning.
Ved returnering foretager vi kun refusioner. Hvis du vil ændre, skal du afgive en ny ordre i stedet.
 
Garanti
Som regel giver vi et års garanti på alle produkter fra produktets oprindelige købsdato. For at påberåbe sig garantien skal det relevante købsbevis, kvittering, følgeseddel osv. ledsage klagen. Garantien dækker ikke udgifter til reparationer hos andre, medmindre andet er aftalt på forhånd med vores kundeservice. Bemærk, at der kan gælde særlige garantibetingelser for produkter fra andre leverandører og producenter.
Garantien dækker fejl forårsaget af materiale- eller produktionsfejl. En sådan mangel, der opstår inden for garantiperioden, anses for at have eksisteret på købstidspunktet. Slitage, forkert brug er ikke dækket af garantien. Uden at det berører dine rettigheder i henhold til loven, forbeholder Sharkspeed sig ret til at reparere eller udskifte produktet i tilfælde af en klage i garantiperioden.
 
Klage
Du har som kunde ret til at klage over en original fejl – mangel, der allerede eksisterede på købstidspunktet – på dit produkt, så længe du reklamerer over produktet inden for 1 år fra det tidspunkt, du modtog produktet. Hvis du ønsker at gøre krav på en defekt i produktet, skal du kontakte Sharkspeed så hurtigt som muligt, efter at fejlen blev opdaget. For at klagen skal være gyldig, skal den ske inden for rimelig tid efter, at du har bemærket eller burde have bemærket fejlen. En klage, der indgives inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, anses altid for at være indgivet inden for en rimelig frist, mere tvivlsom derefter. For at indgive en klage bedes du kontakte vores kundeservice. 
Uden for den frivillige garantiperiode er det dig som kunde, der er forpligtet til at dokumentere, at eventuelle mangler eksisterede på købstidspunktet. Vi hjælper dig gerne med en undersøgelse hos vores leverandører. Men hvis vi ikke godkender klagen, opkræves et undersøgelsesgebyr. Hvis du derefter vælger ikke at tage produktet tilbage, eller hvis du vælger at reparere produktet hos os for egen regning, vil der ikke blive opkrævet nogen undersøgelsesomkostninger.
Forkert levering eller transportskader skal også rapporteres inden for en "rimelig tid" fra det tidspunkt, hvor manglen blev opdaget. Vi anbefaler, at du undersøger produkterne, når du modtager dem, og at du rapporterer eventuelle skader på emballagen direkte til speditøren eller leveringsstedet og registrerer disse på forsendelsesdokumenterne. 
Vi accepterer ikke Bussgods. Send pakken som en virksomhedspakke for at få den hurtigste håndtering. I tilfælde af reklamation/returnering/ombytning er det muligt at købe kontraktnedsatte fragtlabels direkte fra vores hjemmeside. Vi sender dig derefter et fragtbrev via e-mail, som du derefter udskriver og lægger på pakken og afleverer den på dit nærmeste leveringssted (Posten). Ved køb af fragtlabels fra vores hjemmeside reduceres ekspeditionstiden i betragtning af, at pakken sendes som en forretningspakke og leveres til os den næste dag. Hvis du i stedet vælger at sende pakken som en almindelig postpakke, vil ekspeditionstiden være længere, da pakken herefter skal afhentes personligt fra nærmeste servicested.

Bemærk, at en kopi af kvitteringen skal vedlægges pakken og klagebeskrivelsen. Hvis pakken er beskadiget ved levering, skal du straks klage, hvor du afhenter din pakke. Så sørg for at tjekke pakken, når du henter den.

Refundere
Ved returnering modtager du straks en afsluttet sag tilbage, hvad der blev betalt for produktet, bemærk at det kan tage op til 8 arbejdsdage. I første omgang foretages tilbagebetalingen altid på den samme betalingsmetode, som blev brugt på købstidspunktet. 

Levering 
Produkter, der er på lager, sendes normalt fra vores lager 1-5 arbejdsdage fra det tidspunkt, hvor ordren afgives. I tilfælde af højt salg kan der opstå forsinkelser. Vi gør vores bedste for altid at levere så hurtigt som muligt. Vi forsøger selvfølgelig at sende netop din ordre hurtigst muligt, men eventuelle forsinkelser kan opstå afhængigt af sæson og tidspunkt for ordren. Vores mål er, at alle ordrer modtaget på en hverdag før kl. 10.00, som også kun består af produkter på lager, skal sendes samme dag. Når produkterne er pakket og er klar til at blive sendt til dig, sendes en leveringsbekræftelse med pakkenummeret og andre oplysninger om din ordre via e-mail til den adresse, der er angivet på din konto. Leveringsbekræftelsen sendes, når pakken er pakket, og ikke når transporten er påbegyndt. Der kan derfor gå et par timer/døgn mere, før pakken kan spores via eksempelvis Postens hjemmeside. Hvis din ordre både indeholder produkter, der ikke er på lager, og produkter, der er på lager, er der mulighed for at få de produkter, der er på lager, sendt til dig tidligere end dem, der ikke er i øjeblikket. Hvis dette skulle ske, vil du først blive kontaktet af os.

 

Uafhentede forsendelser 
Vi forbeholder os ret til at opkræve dig omkostningerne ved returforsendelse, håndteringsomkostninger osv. Du vil blive opkrævet et minigebyr på SEK 250 for uafhentede pakker.

Fair Use – politik:

Vores vurdering af, om du overtræder vores politik om rimelig brug, er baseret på en række ikke-diskriminerende kriterier. Disse kriterier tager højde for systematisk afvigende adfærd. En ordre, der er i fare for at blive afvist på grund af vores fair use-politik, kan identificeres af vores medarbejdere eller af en algoritme, der læser unormale mønstre i vores kunders købs- og returadfærd. Den endelige vurdering af, om ordren skal accepteres eller afvises, foretages altid af vores personale. Hvis din ordre afvises, vil du blive informeret om det via en e-mail sendt til den e-mail-adresse, du angav, da du afgav ordren, eller en ordre kan annulleres helt. Når vi har meddelt, at vi har nægtet dig at handle hos os, gælder afgørelsen for dig uanset profil eller e-mailadresse. Det er ikke tilladt på nogen måde at forsøge at omgå denne beslutning. f.eks. ved at handle i en andens navn.   Tilbagevendende forsøg på bestilling kan rapporteres til myndigheder, der behandler dette.

Bemærk, at vores fair use-politik aldrig forhindrer dig i at udøve din lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage eller Sharkspeed Online Solutions åbne køb, der er gyldigt i  mellem 14-30 dage (ikke-skræddersyede produkter / specialordrer), hvis du har foretaget et bindende køb hos os. Vores politik om rimelig brug kan dog i særlige tilfælde forhindre dig i at indgå en kontrakt med os.

Eksempler på adfærd, der overtræder vores politik om rimelig brug:

- meget eller tilbagevendende unormal købs- og returadfærd, der viser, at kunden tidligere ikke havde til hensigt at beholde bestilte produkter.

- forsøg på bedrageri i forbindelse med returneringer, såsom udveksling/forfalskning af etiketter og prisskilte og falske påstande om mistede produkter.

Vi bestræber os på at foretage den mest retfærdige og nøjagtige vurdering, hvis vi har rimelig grund til at mistænke, at du overtræder vores politik om rimelig brug. Du har altid ret til at anmode om, at vi genovervejer vores vurdering ved at kontakte os på [email protected] eller telefon 010-5519786

Typografiske fejl mv.  
Vi forbeholder os ret til trykfejl, fejl i information og for fejl i produktspecifikationer. Alle billeder skal ses som illustrative og behøver ikke at gengive produktets nøjagtige udseende og art.

Ophavsret 
Alt indhold på disse sider skal betragtes som Sharkspeeds eller underleverandørers ejendom. Oplysningerne er beskyttet af blandt andet ophavsret, markedsføring og varemærker. Det betyder, at varemærker, handelsnavne, produktnavne og oplysninger om produkter vedrørende blandt andet produktets vægt, billeder og grafik, design, layout og andet indhold ikke må kopieres eller bruges uden udtrykkeligt samtykke (skriftligt) fra Sharkspeed.

Skræddersyede ordrer 
Sharkspeed er stolt af at tilbyde skræddersyede ordrer til lave priser. Når du foretager en skræddersyet ordre, er det meget vigtigt, at du tjekker dine målinger virkelig omhyggeligt og følger vores anbefalinger og trin for trin hjælpen, når du tager den. Fortrydelsesretten og ombytningsretten gælder ikke for ordrer, der er foretaget efter mål. I tilfælde af forkert syede produkter kontrolleres de dimensioner, du har angivet med produktets dimensioner. Bemærk, at fabrikken tilføjer 3-10 cm til dimensionerne afhængigt af placeringen for at produktets mobilitet skal være optimal. Efter modtagelse af din ordre kontrolleres din størrelse. Bemærk, at dette produkts pris gælder for kropsstørrelse op til 3XL. For større kropsstørrelser tilføjes en ekstra omkostning på 100 SEK / tekstil, 150 SEK / læder pr. Overskredet størrelse. De ekstra omkostninger beregnes af en agent fra Sharkspeed efter at have modtaget dine kropsmålinger. Leveringstiden er mellem 12 - 30 arbejdsdage afhængigt af sæsonbelastningen. Skræddersyede løsninger kan ikke bestilles som kontant ved levering.
Ved måling i en butik med en medarbejder opkræves et gebyr på SEK 495.

Alle ekstra gebyrer opkræves med tilbagevirkende kraft, og inden produktionen begynder.

Uafhængig rådgivning og konfliktløsning
Udover at kontakte vores kundeservice for at få hjælp til reklamationer, fortrydelsesret eller andre spørgsmål vedrørende din ordre, kan du som forbruger kontakte din kommunes forbrugervejledning eller Forbrugerstyrelsens informationstjeneste Hallå Konsument for at få råd og information. Som forbruger har du også ret til at henvende dig til Det Almindelige Klagenævn (ARN). ARN kan kontaktes enten på www.arn.se eller på adressen Box 174, 101 23 Stockholm. I tilfælde af en tvist følger vi ARN's anbefalinger. Som forbruger kan du også klage via EU's online tvistbilæggelsesplatform, som du kan få adgang til via https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Om cookies 

Denne hjemmeside indeholder såkaldte cookies. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes på din computer og indeholder oplysninger. Der findes to typer cookies. En type gemmer en fil permanent på din computer. Den anden type cookie kaldes session cookies. Mens du gennemser en side, sendes denne cookie mellem din computer og serveren for at kunne forbinde oplysninger, såsom hvilket loginnavn du bruger. Sessionscookies gemmes ikke permanent på din computer, men forsvinder, når du lukker din browser. Din browser skal acceptere cookies, ellers kan du ikke tilføje varer til din indkøbskurv.

Sikkerhed og SSL 
Vi bruger en sikkerhedsstandard kaldet 3D-Secure. Det er en sikkerhedsstandard udviklet af VISA og Mastercard for at sikre sikre betalinger over internettet. Alle oplysninger er krypteret med 128-bit SSL-kryptering, hvilket betyder, at ingen uautoriseret person kan få adgang til dine kortoplysninger. Vi bruger også SSL (Secure Socket Layer), som er en protokol til sikker transmission af data over internettet (eller andre netværk). Virksomheden Netscape Communications har udviklet og udviklet SSL - den protokol, der nu er blevet industristandarden. En protokol er et sæt regler og procedurer for, hvordan oplysningerne (dataene) skal behandles. SSL-protokollen behandler dataene på flere forskellige måder og "vender" oplysningerne. Dette gøres, så dataene ikke kan læses under overførslen mellem de to computere, denne "vending" kaldes kryptering. Når dataene modtages fra modtageren, sørger SSL for at "sætte" dataene tilbage i sin oprindelige rækkefølge, kontrollere, at afsenderen er korrekt (servergodkendelse) og kontrollerer også, at dataene ikke er blevet ændret under transmission (meddelelsesintegritet). SSL bruger digitale certifikater til at kontrollere sendere, modtagere eller både sendere og modtagere af dataoverførslen. Et digitalt certifikat er det "værktøj", der bruges til at forbinde oplysningerne om en person eller organisation til en såkaldt "offentlig nøgle" (offentlig nøgle) med to formål: Alle SSL-certifikater til internettet håndteres af virksomheder, der er certificerede certifikatskabere. Dette betyder også, at alle SSL-certifikater er unikke og korrekt udstedt. Alle, der ansøger om et SSL-certifikat, skal bevise deres egen eller deres organisations identitet for at købe et SSL-certifikat.

 

FORCE MAJEURE 
I tilfælde af krig, krigslignende begivenhed, borgerkrig, revolution, oprør, regeringshandling, strejke, lockout, blokade, naturkatastrofe eller lignende begivenhed, vil Sharkspeed være i stand til at anvende sig selv af force majeure. Det betyder, at denne aftale ikke behøver at blive opfyldt fuldt ud. Hvis dette sker, vil vi forsøge at underrette kunden om dette. I tilfælde af tvist følger vi naturligvis Klagenævnets afgørelse.

EJERSKAB 
Alle varer forbliver Sharkspeeds ejendom, indtil virksomheden modtager fuld betaling. Sharkspeed forbeholder sig ret til at annullere et køb, hvis der er mistanke om svindel.

Ændring i salgsbetingelser 
Sharkspeed forbeholder sig ret til at ændre de nuværende salgsbetingelser.

Betalingsmetoder: 
Klarna Checkout 


Klarna Checkout tilbyder dig en tilpasset og sikker betalingsoplevelse, hver gang du handler. Klarna Checkout identificerer dig ved hjælp af de oplysninger, du indtaster, når du handler, og om nødvendigt ved hjælp af oplysninger fra leverandører. Klarna Checkout garanterer dine varer. Du skal aldrig betale, hvis du ikke har modtaget dine varer. Gennem Klarna Checkout tilbydes du forskellige muligheder for betaling af køb foretaget i tilknyttede butikker. Klarna Checkout præsenterer visse oplysninger for dig, så snart du er identificeret. De oplysninger, du skal give for at opnå identifikation, kan variere mellem forskellige købsbegivenheder og kunder. Ingen kreditrapport tages nogensinde direkte i Klarna Checkout, men om nødvendigt af den betalingsmulighed, du har valgt. Kreditrapporter taget af Klarna påvirker ikke din kreditværdighed og kan ikke ses af andre, der anmoder om kreditoplysninger om dig, såsom banker. Når du er blevet identificeret, viser Klarna Checkout, hvilke muligheder der er tilgængelige for dig. Faktura er standardbetalingsmuligheden, men du kan selvfølgelig frit vælge en af de andre muligheder såsom direkte betaling via bank eller betaling med kort. Hvilke muligheder du bliver tilbudt, kan skifte fra tid til anden. Du kan vælge, om du vil beskytte din brug af Klarna Checkout med en PIN-kode. Ved at indtaste eller anmode om oplysninger i Klarna Checkout accepterer du vores vilkår for brug og vores brug af dine personlige data som beskrevet nedenfor.

Klarnas vilkår for brug 

Ved at bruge checkout-tjenesten Klarna Checkout accepterer du Klarna AB's (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) vilkår og betingelser som beskrevet nedenfor, herunder eventuelle vedhæftede filer eller andet materiale, der henvises til ("Vilkårene"). Når du indtaster eller anmoder om oplysninger, begynder du at bruge Klarna Checkout. Dermed har du også godkendt vores behandling af dine personoplysninger, herunder muligheden for, at vi kan overføre oplysningerne til tredjepart eller til behandling uden for EU/EØS-området.

Garantier 

Du garanterer, at de oplysninger, du giver, er korrekte og dine, eller at du har ret til at repræsentere den angivne person, og at du kan indgå en aftale uhindret og uden samtykke fra en værge, administrator eller anden person. Hvis du bruger Klarna på vegne af en juridisk enhed (virksomhed eller anden organisation), garanterer du også, at du har bemyndigelse til at indgå denne aftale om betaling med Klarna og den tilhørende aftale om køb med butikken. Identifikation, tilpasning og risikovurdering For at kunne identificere dig sikkert og forhindre uautoriseret brug eller misbrug af Klarna Checkout og for at opfylde kravene til god kreditudlånspraksis skal Klarna identificere dig. Klarna indsamler yderligere oplysninger såsom cpr-nummer, navn, adresse og kreditoplysninger fra forskellige leverandører. Klarna skal også bruge de oplysninger, som du måtte have givet ved tidligere køb. De yderligere oplysninger sammen med de oplysninger, som Klarna allerede har, muliggør den enkle betalings- og købsproces, som Klarna Checkout medfører. Klarna Checkout tilpasser automatisk sin sikkerhedskontrol, og dermed design, for hver gang du bruger den, og du ikke behøver at indtaste flere oplysninger end nødvendigt. I nogle tilfælde vises den tidligere angivne og godkendte adresse af Klarna til dig. I risikovurderingen indgår en række objektive forhold, men der tages også højde for oplysninger om, hvordan du tidligere har opfyldt vores betalingsbetingelser. Ved at gennemføre købet bekræfter du identifikationen og den korrekte leveringsadresse.

Betalingsgebyrer 

Efter identifikation og risikovurdering viser Klarna Checkout dig de betalingsmuligheder, der kan tilbydes dig. Uanset hvilken betalingsmulighed du vælger, er Klarna eller en af Klarnas partnerpartnere den, der håndterer betalingstransaktionen, mens det faktiske køb af produktet eller tjenesten foretages direkte af butikken. Produkt- eller servicespecifikke spørgsmål skal derfor rettes direkte til butikken. Nuværende betalingsmuligheder, der i øjeblikket kan tilbydes via Klarna Checkout, er faktura, kontokredit, kortbetaling eller direkte betaling via bank. Faktura er standardbetalingsmuligheden. Ved anvendelse af en forudvalgt faktura gælder Klarnas fakturavilkår og -betingelser til enhver tid. Det koster ikke noget at bruge Klarna Checkout. Klarna forbeholder sig dog ret til at opkræve eventuelle skatter eller gebyrer, der kan tilføjes via den valgte betalingsmulighed, se mere detaljeret de individuelle betalingsbetingelser. Der vil altid være oplysninger om vilkårene og betingelserne for den respektive betalingsmulighed, inden du træffer dit valg. Klarna kan til enhver tid tilføje eller fjerne betalingsmuligheder.

 

Misbrug 

Brug af oplysninger, der ikke er dine, eller som du af andre grunde ikke har ret til at bruge, vil blive bedømt af Klarna som misbrug. Alle oplysninger relateret til misbrug eller mistanke om misbrug af Klarna Checkout, for eksempel ved at indtaste forkerte eller vildledende oplysninger, gemmes og bruges til fremtidige risikovurderinger og til at beskytte de involverede parter. Din overholdelse af købs- og betalingsbetingelserne påvirker også risikovurderingen, når du bruger Klarna Checkout og dermed din mulighed for at bruge alle betalingsmuligheder.

Persondata 

Klarna og dets partnere behandler dine personoplysninger for at kunne tilbyde dig en forenklet betaling via Klarna Checkout og for at kunne forenkle betalingsprocessen yderligere, næste gang du bruger Klarnas tjenester. Klarna behandler personoplysningerne med det formål at sikre din identitet, administrere kundeforholdet, forhindre misbrug eller forkert brug af betalingstjenesten, udføre kundeanalyser, kreditvurdering, risikoanalyser, risikostyring, forretningsudvikling, til kommercielle og markedsføringsmæssige formål for egen del og for vores særligt udvalgte partnere og for at opfylde gældende lovkrav generelt. Personoplysninger er enhver form for information, der kan knyttes direkte eller indirekte til dig. Følgende er eksempler på personoplysninger, som Klarna behandler:
Kontaktoplysninger – navn, adresse mv.
CPR-nummer – bruges som kundenummer til kundestyringsformål
Betalingsoplysninger – kortnummer, fakturaoplysninger mv.
Finansielle oplysninger – f.eks. oplysninger om indkomst og eventuelle betalingsanmærkninger (bruges i tilfælde, hvor der udarbejdes en kreditrapport)
Oplysninger om handelsvarer – oplysninger om de køb, du foretager Oplysninger om din computer – IP-adresse, sprogindstillinger osv.
Hvis du tidligere har brugt Klarna, kan der gemmes oplysninger om dig til f.eks. kundehåndtering, dokumentationskrav eller lignende godkendte formål. For at sikre din identitet og forenkle din brug af Klarna Checkout, vil Klarna bruge sådanne oplysninger. Klarna kan videregive oplysningerne til andre virksomheder inden for Klarnas koncern, som også kan bruge oplysningerne til de formål, der er beskrevet her. Endvidere kan oplysningerne videregives i forbindelse med overdragelse af fordringen til inkassovirksomheder eller tilsvarende. Oplysningerne kan også overføres til behandling uden for EU/EØS-området til en stat, der ikke har samme beskyttelsesniveau for personoplysninger. Klarna beskytter beskyttelsen af personoplysninger og vil indføre passende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dataene. Du har ret til skriftligt at anmode om adgang til de oplysninger, der vedrører dig, en gang om året. Du har også ret til at rette sådanne data og fravælge at modtage yderligere markedsføringskommunikation. Klarna er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger. Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte Klarna på [email protected] eller på den registrerede adresse, der er anført ovenfor. Ved at bruge Klarna Checkout accepterer du vores brug af dine personoplysninger på den måde, der er beskrevet her, herunder enhver overførsel til en anden virksomhed eller til en stat uden for EU / EØS-området.

Reklame

Dine personoplysninger vil blive brugt til administration af din kundekonto, identifikation, direkte markedsføring, kundeundersøgelser, nyhedsbreve, statistiske formål og afsendelse af mail, sms og e-mail til dig. Når du bestiller fra vores hjemmeside, gemmer vi dine oplysninger, så længe din ordre er registreret hos os. Du kan til enhver tid afmelde dig ved at kontakte vores kundeservice og sende dine kontaktoplysninger.


Cookies 

Klarna bruger cookies. En cookie er en lille tekstfil, der sendes fra Klarnas webserver og gemmes af din browser for at give dig adgang til forskellige funktioner. Klarna bruger blandt andet cookies med det formål at tilpasse Klarna Checkout til dig og til interne analyser af, hvordan vores hjemmeside bruges. Cookies kan ikke skade din computer. Se også Klarnas Oplysninger om cookies for mere information om, hvordan Klarna bruger cookies. Ved at bruge Klarna Checkout accepterer du vores brug af cookies. Ændringer, tilføjelser og andre tjenester Klarna forbeholder sig ret til at ændre vilkår og betingelser for den videre brug af Klarna Checkout. For andre tjenester, som Klarna leverer, gælder Klarnas vilkår og betingelser og prisliste for sådanne tjenester til enhver tid. Vilkår og prisliste er tilgængelige på www.klarna.se.

Ansvarsbegrænsning, gældende lov og tvister 

Klarna er aldrig ansvarlig for indirekte skader. Svensk ret anvendes, og eventuelle tvister skal behandles af en almindelig domstol med Stockholms tingsret som første instans.